Strategie a skutečnost
Strategie a skutečnost
Autoři Strategického plánu rozvoje města (SPRM) občany nejprve seznámili s tím, co je to SPRM a jak je důležitý pro rozvoj a získávání dotací. V praxi ukazují, jak to doopravdy ve městě chodí. Strategie je především součástí vojenského umění, zkoumající objektivní zákonitosti válečného tažení … Z politického hlediska se jedná o umění řídit politickou činnost nějakého kolektivu, zaměřenou na dosažení hlavních cílů. Z hlediska psychologického se jedná o postup, metodu, obecný způsob, jimž osoba řeší problémy nebo se rozhoduje. Jak to řeší „naši stratégové a stratéžky“ je možné dokladovat přímo z textu SPRM, případně z rozhodnutí rady a zastupitelstva města.
Strategický plán rozvoje města
2011 – 2026
ÚVOD
Předložený dokument je výsledkem procesu strategického plánování, jež by mělo město Třebenice využívat v následujících letech ke svému rozvoji. Strategický plán vytyčuje hlavní směry rozvoje města v následujících 15 letech. Základním východiskem pro zvolenou strategii je dlouhodobá rozvojová vize města naplňována realizací střednědobých až krátkodobých strategických cílů a opatření, ke kterým by měly být přiřazeny konkrétní projekty a aktivity vedoucí k jejich naplnění.
Na zpracování tohoto dokumentu se podílela řada odborníků.
(Jsou to) = p. Antonín Čepelák ( zastupitel)
-
Ing. Jaromír Křivohlavý (zastupitel a předseda Komise pro místní rozvoj)
-
Ing. Augustin Prouza (zpracovatel studie strategického plánu)
-
PaedDr. Martina Patrovská (starostka)
Jedná se o vytvoření dlouhodobé vize města, naplňované realizací střednědobých až krátkodobých cílů a opatření, ke kterým by měly být přiřazeny konkrétní projekty a aktivity.
Na zpracování tohoto dokumentu se budou podílet odborníci z různých oblastí, představitelé města a aktivní zájemci z řad laické veřejnosti, kteří budou osloveni prostřednictvím Zpravodaje Český granát.
Veškeré návrhy projdou procesem připomínkování, kdokoliv se bude moci vyjádřit.
Podrobnější dokumenty k tomuto projektu najdete na webových stránkách města v této rubrice.
Za naplnění záměrů zodpovídá rada města a především zastupitelstvo města.
SPRM je obsáhlý dokument, a dovolím si říci, že dost nepřehledný. Proto bude dobré zveřejňovat jednotlivé body, které jsou v rozporu s původním záměrem, postupně.
Veřejnost by měla znát skutečné důvody, které vedou ke změnám v původně schválených dokumentech.
8.4.1. Název projektu/zahájení: Zřízení moštárny ovoce /pálenice
Popis opatření (záměru): Zřízením moštárny a v případě zájmu i pálenice umožnit místním občanům, ale i přespolním zužitkovat svoje ovoce. Umožnit sezonní zaměstnání. Výstupy opatření (záměru): Obnovit zájem občanů o pěstování ovoce, možnost výroby a prodeje výrobků z ovoce. Fáze realizace opatření: 1) Najít zájemce o provoz a s jejich pomocí začít s realizací 2) Najít vhodné prostory (i v místních částech) s vhodným technickým i personálním zázemím, zaučit obsluhu, nakoupit potřebné vybavení, zařídit potřebnou propagaci.
Dotační zdroje: Uvedení vhodných zdrojů financování z grantových programů EU, popř. ČR. Předpokládaný finanční podíl V návaznosti na předešlý bod odhadnout procentuální podíl
Proč město prodává nepoužitý lis na ovoce?
Usnesení č. 3 ze zasedání Rady města Třebenice konané dne 11. 2. 2013 od 19.00 hodin v zasedací místnosti Městského úřadu Třebenice.
11. RM odsouhlasila prodej starého lisu na ovoce na cenu 7 000,-- Kč.
7.1.3. Název projektu/zahájení: Třebenice – mlýn / 2011
Návaznost na SPRM:
Bydlení a infrastruktura, ekologie
Popis opatření (záměru):
Vytvořit místo pro odpočinek a relaxaci s fit-koutkem, saunou,
solnou jeskyní a občerstvením, internetovou kavárnou,
moderní knihovnou, videopůjčovnou (prověřit možnost využití
bývalého mlýna – 8.1.3.)
Výstupy opatření (záměru):
Vytvořit místo pro setkávání a odpočinek občanů všech
věkových kategorií (viz také projekt 7.1.10)
Fáze realizace opatření:
1) zabezpečit objekt proti chátrání v důsledku
povětrnostních vlivů - 2011
2) provedení a schválení studie - 2012
3) technická příprava, příprava žádostí - 2012
4) zahájení realizace - 2013
Dotační zdroje:
Uvedení vhodných zdrojů financování z grantových programů
EU, popř. ČR.
Předpokládaný finanční
podíl města:
V návaznosti na předešlý bod odhadnout procentuální podíl
města.
Skutečnost - prodej: Odhadní cena 506 270 Kč. Viz. bod 17, usnesení zastupitelstva města č. 4 ze den 6. 6. 2011. Mlýn, stodola a pozemky byly prodány v roce 2012 za 200 000 Kč. Město bylo poškozeno o 306 270 Kč.
Viz. Bod 21, usnesení zastupitelstva města č. 6 z 28. 11. 2011.
7.1.4. Název projektu/zahájení: Třebenice - stodola u mlýna / 2011
Návaznost na SPRM:
Bydlení a infrastruktura, ekologie
Popis opatření (záměru):
Posoudit jako možnou součást relaxcentra (8.2.2.) s
kulečníkem, kuželkami apod.
Výstupy opatření (záměru):
Místo pro setkávání občanů všech věkových kategorií a zájmů
Fáze realizace opatření:
1) zabezpečit objekt proti chátrání v důsledku
povětrnostních vlivů - 2011
2) provedení a schválení studie - 2012
3) technická příprava, příprava žádostí - 2012
4) zahájení realizace - 2013
Dotační zdroje:
Uvedení vhodných zdrojů financování z grantových programů
EU, popř. ČR.
Předpokládaný finanční
podíl města:
V návaznosti na předešlý bod odhadnout procentuální podíl
města.
Prodáno společně s mlýnem viz. 7.1.3.
Na pokračování upozorníme v rubrice Poslední příspěvky a komentáře.
Komentáře
Přehled komentářů
Bylo by neodpustitelné nezveřejnit další podivný „obchod“. Budova bývalého sila s pozemky u Koňského rybníka byla podle odhadu oceněna na 512 850 Kč. (Viz. Bod 16, usnesení zastupitelstva města ze dne 6. 6. 2011). Na základě rozhodnutí rady a usnesení zastupitelstva města (bod 20) ze dne 28. 11. 2012 bylo silo prodáno za 250 000 Kč. Městu vznikla ztráta 262 850 Kč. Nemohla být moštárna právě zde?
Re: Silo
(Haryk, 28. 2. 2013 17:20)Každý přece ví,že silo koupil příbuzný místostarostky,tak proč se té ceně divíte?A co se týče zařízení na moštování,co nakoupil předchozí starosta a teď ho prodávají se ztrátou,tak určitě předseda kontrolního výboru na zasedání bude žádat,aby ztrátu uhradil.Není přece možné,aby se donekonečna vyhazovaly peníze daňových poplatníků z okna!!Pak se divte,že nejsou peníze na jiné potřebnější věci.
Moštárna
(Mgr. Dalibor Preis, 24. 2. 2013 23:30)
Zařízení na moštování se nikdy nepoužívalo. Bylo zakoupeno přibližně v roce 1999 z Lukavce, kde se moštovalo. Cena byla 20 000,- Kč. Jenom lis má jistě vyšší hodnotu, než 10 tisíc. Celou dobu to je na čovce, tedy 14 let.
Vobořilův záměr byl moštárnu umístit do jedné místnosti do čistírny odpadních vod. Naprostý nesmysl, no, takových záměrů bylo plno. Někdo má jistě zájem.
Silo
(Třebeničan, 25. 2. 2013 11:41)